Brouwerij Roman lanceert Roman-lijn
Brouwerij Roman introduceert op 24 februari haar gloednieuwe Roman-lijn. Romy Pils, Mater Witbier en Black Hole maken plaats voor Roman Pils, Roman Blanche en Roman Black Label: drie Roman bieren in een nieuwe gedaante maar met dezelfde fenomenale smaak en kwaliteit!
Roman als merknaam
Brouwerij Roman heeft gekozen om haar drie doordrinkers te bundelen in één merk en om voortaan te communiceren vanuit diezelfde merknaam, namelijk Roman. Na meer dan vijftig jaar komt er dus een einde aan het Romy Pils verhaal. Ook Mater Witbier en Black Hole ruimen het veld voor de nieuwe Roman-lijn. Brouwerij Roman wil met deze aanpassingen duidelijkheid scheppen in haar merkenstructuur en beantwoorden aan de behoeften van de hedendaagse consument.
Design
De veranderingen in de merkenstructuur gaan gepaard met een nieuwe verpakking, waarvoor we inspiratie haalden uit ons rijke verleden. De labels werden dus ontworpen zonder de authentieke Roman identiteit uit het oog te verliezen. Tegelijkertijd kijken we ook vooruit en willen we met het nieuwe design onze fun-factor benadrukken. "Creating pleasure since 1545" is niet voor niets onze slagzin!
Roman in het straatbeeld
De restyling heeft grote gevolgen. Zo verdwijnt Romy Pils volledig uit het straatbeeld en de cafés. Alle Roman zaken stappen dus mee in het make-over verhaal. Buiten worden zij voorzien van nieuwe reclamepanelen. In het café zelf gaan de aanpassingen van nieuwe glazen, biervilten en biersleutels tot nieuwe labels op de tapkranen. Brouwerij Roman hoopt alle aanpassingen door te voeren in drie weken tijd.